Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Rabu, 22 Januari 2014

Lakonan tak menjadi : Mengapa Anwar tidak salahkan imigresen Jepun?


Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim `lebih tahu’ sebab beliau tidak dibenarkan memasuki Jepun oleh pihak berkuasa negara itu namun menggunakan peluang tersebut untuk mempolitikkan keadaan.

Bekas Ahli Parlimen Parti Keadilan Rakyat (PKR), Wee Choo Keong berkata, peluang mencetuskan kontroversi tersebut sangat diperlukan Anwar terutama ketika rakyat negara ini semakin melupakan beliau.

Choo Keong juga tidak menolak kemungkinan Ahli Parlimen Permatang Pauh itu sebenarnya mengetahui beliau akan diusir di Jepun ketika berada di Malaysia lagi dan mengambil keputusan ke negara matahari terbit tersebut untuk ditangkap bagi meraih simpati rakyat serta masyarakat luar.

“Anwar pasti mengetahui sebab beliau dianggap pihak tidak dikehendaki oleh pihak berkuasa Jepun. Mungkin dia sendiri tahu yang dia tidak dibenarkan memasuki Jepun ketika di negara ini lagi tetapi ingin juga ke sana untuk mencetuskan kontroversi.

Wee Choo Keong, Ismail Mina Ahmad

“Atas asas apa Anwar menyalahkan Wisma Putra bersungguh-sungguh dan bukan Jabatan Imigresen Jepun? Perkara ini seolah-olah sebuah lakonan yang tidak menjadi," katanya.

Dalam pada itu, bekas rakan seperjuangan Anwar semasa mengasaskan Angkatan Belia Islam Malaysia (ABIM), Ismail Mina Ahmad berkata, pihak berkuasa Jepun pasti mempunyai maklumat perisikan tertentu sehingga menganggap Anwar tidak boleh memasuki negara mereka.

“Tentu ada sebab cukup serius Anwar tidak dibenarkan masuk, mungkin perisikan Jepun mempunyai maklumat selain kes liwatnya sebelum ini untuk bertindak demikian," katanya.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan