Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Jumaat, 20 Disember 2013

Sankara Nair Sudah Dipecat Jadi Peguam Anwar...!!! Kenapa ya?


Kemunculan peguam baharu mewakili Anwar Ibrahim, Tommy Thomas menimbulkan pertanyaan adakah Sankara Nair sudah dipecat daripada mewakili team guaman Ketua Pembangkang itu ?

Sebelum ini, Sankara Nair yang mewakili barisan peguam bela Anwar, sekiranya Karpal Singh tidak dapat hadir, namun perkembangan terbaru hari ini menunjukkan peranan itu telah diambil alih oleh peguam baharu, Tommy Thomas.

Nama anak Karpal Singh, Ram Karpal masih lagi disebut, namun nama Sankara Nair yang menjadi peguam Anwar sejak tahun 1998, termasuk menjadi peguam peribadi Anwar sudah tidak disebut.

Tommy Thomas merupakan peguam kanan di Majlis Peguam Malaysia yang rapat dengan DAP, malah beliau pernah dilantik oleh Lim Guan Eng untuk mewakili kerajaan negeri Pulau Pinang.

Pada tahun 2010, blog diari-anwar mendedahkan wujud politiking dalaman di antara barisan peguam Anwar.

Tommy Thomas

“Dalam rangkaian 9 peguam bela Anwar termasuk Karpal Singh, Sivarasa dan Sankara adalah peguam yang tidak sefahaman. Sivarasa mempunyai barisan orang kepercayaannya sendiri. Lathefa Koya, Amer Hamzah, Edmund James Bond antara yang condong kepadanya tetapi Sankara Nair selain dari Raja Addruce dan Dato Param Cumaraswamy, Karpal Singh juga lebih mempercayai beliau. Jika diikutkan pengalaman, Sankara dan Raja Addruce antara peguam yang masih lagi bersama Anwar selepas kes 1998.

“Dalam satu pertemuan, Sankara Nair pernah meyuarakan hasratnya untuk menarik diri sepertimana Sulaiman Abdullah dan hanya mahu kekal dalam kumpulan peguambela kes saman sahaja. Keinginan Sankara semakin jelas bila dia menelefon Dato’ Param dan menyatakan hasratnya setelah berbincang dengan Karpal Singh yang juga berura-ura untuk menarik diri.

“Dato’ Param adalah peguam yang jarang diberi perhatian tetapi kini dia telah memahami kenapa mesti Sulaiman Abdullah menarik diri. Permintaan Sankara cuma dia tidak mahu bekerjasama dengan kumpulan Sivarasa yang dianggapnya sebagai ‘bunch of idiots’ dan tidak berpengalaman dalam kes yang berprofil tinggi.

Apa yang mengejutkan Dato’ Param juga tidak sefahaman dengan Sivarasa dan enggan bekerjasama tambahan sikap bodoh Edmund James Bond yang langsung tidak digemari oleh Karpal Singh,” dedah blog itu.-AIDC

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan