Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Jumaat, 7 September 2012

Mahfuz The Mr Bean meroyan lagi...kali ini persoalkan pasukan khas polis pulak?



Pas tidak bersetuju dengan tindakan biadap kumpulan yang memijak potret Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada malam Ambang Merdeka minggu lalu, namun menyifatkan penubuhan pasukan khas polis untuk menyiasat perkara itu sebagai keterlaluan.

Naib Presiden Pas, Mahfuz Omar The Mr Bean berkata, insiden 30 Ogos bukan satu perkara besar yang serius dan menyifatkan ia salah satu tindakan yang sama sebelum ini, yang telah dilakukan oleh sekumpulan individu yang kencing atas kain rentang Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang dan Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tetapi tidak diambil sebarang tindakan oleh pihak berkuasa.

“Kita tidak bersetuju dengan tindakan memijak gambar mana-mana pihak dalam negara ini atau menunjukkan punggung ke atas gambar sesiapa pun.

"Kita juga tidak bersetuju tindakan mengibarkan bendera.

"Tetapi, kita lebih tidak bersetuju dengan tindakan polis menubuhkan pasukan khas untuk memburu mereka yang terlibat seolah-olah mereka melakukan jenayah terhadap negara. Sedangkan banyak lagi kes jenayah lain yang lebih besar," kata beliau pada sidang media di sini, hari ini.

Ahli Parlimen Pokok Sena ini seterusnya berkata: "Bolehkah pijak gambar dikategorikan sebagai jenayah sehingga ditubuhkan pasukan khas untuk memburu mereka?"

Katanya, pijak gambar adalah luahan kemarahan anak-anak muda yang dipijak kepala mereka serta ditindas oleh pemimpin Umno-BN.

Mahfuz juga mempersoalkan mengapa polis tidak tubuh pasukan khas untuk memburu mereka yang melakukan jenayah lebih besar lagi seperti menjual maklumat pertahanan negara.

“Saya kira, perkara itu tidak melibatkan kepentingan untuk pasukan polis tetapi perlu menekankan perkara serius dalam membendung jenayah dan keselamatan negara yang semakin berleluasa.

"Seharusnya pihak polis tidak mengambil perkara ini dengan serius dan ini memperlihatkan ketidakmatangan pihak polis dalam mengendalikan hal yang serius atau tidak?" katanya lagi.

Mahfuz turut membidas tindakan sekumpulan yang didakwa merupakan ahli Perkasa mengganggu tazkirah yang sedang disampaikan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim di Masjid Al-Husain, Seberang Pumpong, Alor Setar pada Ahad lalu dan menegaskan insiden ‘kejadian baling kasut’ tersebut tidak diendahkan polis kerana hanya tiba sejurus selepas selesai program.

“Ini mencerminkan ketidakadilan pihak Polis Diraja Malaysia (PDRM) dalam mengawal keamanan.

"Adakah polis beri perlindungan hanya kepada segelintir pihak? Atau kita perlu panggil anggota pengaman (Pertubuhan) Bangsa-bangsa Bersatu?

"Kenapa media sensasikan insiden itu? Sedangkan insiden baling kasut dalam masjid tidak pula dibangkitkan. Kalau pihak Perkasa menafikan persoalan video, manakan kita tahu arah mana kasut itu dibaling. Kita tidak tahu dia nak baling, kalau kita rakam semuanya bererti kitalah yang baling,” katanya.

Selain itu, katanya, imam masjid telah membuat laporan polis berikutan kejadian tersebut.

Hahaha..Mr Bean..Mr Bean..Biarkan Mr Bean terjun dengan labu-labunya..biarkan..!!!

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan