Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Rabu, 22 Ogos 2012

Karpal bersikap keterlaluan!



Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hassan mendakwa Pengerusi DAP, Karpal Singh semakin keterlaluan apabila merendah-rendahkan dan mempertikaikan keupayaan hukum hudud mengatasi jenayah.

Nasrudin berkata, tindakan Karpal itu akan menyebabkan beliau berdepan dengan kemarahan umat Islam.

"Saya sarankan DAP nasihatkan Karpal supaya tidak pertikai hukum hudud, sekali gus jaga sensitiviti umat Islam serta hubung baik sesama PR (pakatan rakyat)," katanya menerusi akaun Twitter miliknya malam semalam.

Semalam, Karpal mengulangi pendiriannya menentang keras hukum hudud dengan menyifatkan undang-undang Islam itu mustahil dipraktikkan di negara ini.

Karpal turut menyatakan hukum hudud tidak mampu membantu membasmi kegiatan jenayah di Malaysia.

Pas yang juga sekutu DAP dalam pakatan pembangkang dikecam oleh para pemimpin dan ahli-ahli peringkat akar umbinya ekoran sikap membisu pucuk pimpinan parti terhadap kelantangan Karpal menentang pelaksanaan hukum hudud dan penubuhan negara Islam.

Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa sebelum ini pernah mendesak Pas menyatakan pendirian sebenar parti berhubung sikap Karpal itu atau keluar daripada pakatan pembangkang.

Tindakan Nasharudin itu menerima sokongan padu ahli-ahli akar umbi Pas Pulau Pinang walaupun Ahli Parlimen Bachok itu dibidas oleh beberapa pemimpin parti.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan