Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 13 Ogos 2011

Isu Video Seks Dedah Sikap Hipokrasi Malaysiakini!

Malaysiakini.com yang selama ini melaporkan pelbagai tuduhan rasuah, salah guna kuasa dan skandal seks pemimpin politik Barisan Nasional secara terbuka kini memilih untuk menutup nama seorang pemimpin pembangkang yang dituduh mempunyai hubungan seks dengan seorang pelacur dari china.

Mengapa Malaysiakini memilih untuk memadamkan nama Anwar Ibrahim yang dituduh mempunyai hubungan seks dengan pelacur dengan hanya meletak tajuk “Rakaman aksi seks pemimpin utama pembangkang?”

Jika dahulu nama Chua Soi Lek didedahkan tanpa segan silu oleh malaysiakini, mengapa sekarang setelah mereka menonton rakaman tersebut masih enggan menulis nama Anwar sebagai tertuduh? Memang diakui media arus perdana lain tidak menyebut nama Anwar kerana sejak dahulu mereka tidak menamakan individu yang terbabit dalam skandal seks seperti ini kecuali hanya setelah mendapat kepastian atau pun kenyataan balas tertuduh.

Namun ini Malaysiakini yang bebas menuduh sesiapa sahaja sebagai perasuah, penyeleweng, ahli politik tidak bermoral memilih untuk tidak menyiarkan nama Anwar. Bayangkan jika pelakon dalam video tersebut menyerupai Najib Razak, Taib Mahmud, Khir Toyo atau Muhyiddin Yassin. Pastinya tajuk Malaysiakini akan bertukar kepada “Rakaman aksi seks pemimpin BN yang menyerupai Najib Razak”!

Malaysiakini telah menonton video tersebut dan mereka boleh menyanggah dengan mengatakan video pelakon video tersebut seakan-akan Anwar tetapi belum dapat dipastikan ketulenannya. Namun mereka memilih untuk memendam terus nama Anwar.

Sikap hipokrasi Malaysiakini ini jelas menunjukkan mereka sanggup berbuat apa sahaja untuk mempertahankan sumber kewangan mereka yang datang daripada Anwar dan kerajaan negeri Selangor.

Hakikatnya, malaysiakini juga tidak ubah seperti media lain yang corak penulisan beritanya ditentukan oleh siapa taukeh mereka. Dalam hal ini kita sudah jelas dan terang siapa tauke Malaysiakini sekarang.

Wasabi Oyabun..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan