Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Jumaat, 24 September 2010

Ramadhan lepas Khalid Samad sempat lepas "geram" : Langgar titah Sultan!

Titah KDYMM Tuanku Sultan Selangor agar Masjid dan Surau di Selangor tidak dijadikan medan berpolitik dan kesuciannya sentiasa dipelihara sekali lagi dilanggar. Kali ini giliran Khalid Samad pula yang melanggarnya.

Selepas solat isyak dan ketika ahli jemaah Masjid Bukit Jelutong Shah Alam sedang bersiap sedia untuk menunaikan solat terawih pada 31.08.2010 , tiba-tiba diumumkan yang Khalid Samad akan menyampaikan tazkirah.

Bagi memberi laluan kepada beliau menyampaikan tazkirah, maka solat terawih terpaksa ditunda. Ketika mula bertazkirah dia bermula dengan baik dan menerangkan tentang pentingnya Al-Quran sebagai iman dan pedoman kepada umat-umat Islam.

Baik hanya di permulaan sahaja, selepas itu dia mula terpesong kepada perkara-perkara politik dan mengecam tindakan pihak-pihak tertentu yang cuba menghalang kehadiran orang bukan islam di masjid dan Surau.

Katanya lagi, apa salahnya kita menjemput orang bukan islam untuk sama-sama menghayati islam Masjid atau Surau. Khalid kata dia merasa amat geram kerana ada pihak-pihak yang sengaja menghambat keluar orang bukan islam dari Masjid.

Dia juga berkata ada pihak yang cuba nak jadikan Shah Alam ini sebagai Tanah Haram seperti di Mekah dan Madinah

Apabila Khalid mengecam dan geram dengan perkara tersebut, maknanya beliau telah mengecam dan geram terhadap KDYMM Sultan Selangor. Ini kerana arahan dari Tuanku jelas agar kesucian tempat ibadat orang Islam di Selangor harus dijaga dan dihormati. Tuanku jugalah orang yang bertanggungjawab mengarahkan JAIS dan MAIS mengambil tindakan terhadap apa yang terjadi di Kajang.

Khalid berucap lebih kurang 25 minit dan kami difahamkan jemaah merasa resah gelisah dan loya dengan tindakan beliau mempertahankan tindakan Pas membawa masuk orang bukan islam ke dalam Masjid dan Surau.

Oleh yang demikian kami berharap JAIS serta MAIS dapat mengambil tindakan terhadap jawatankuasa Masjid tersebut serta terhadap Khalid Samad kerana telah berpolitik di dalam Masjid. Tambahan Khalid Samad juga tidak mempunyai tauliah dari JAIS untuk menyampaikan tazkirah di dalam Masjid.

Harap JAIS dan MAIS dapat bertindak tanpa memilih bulu atau takut kepada Khalid Samad. Undang-undang tetap undang-undang tanpa mengira siapa mereka.

Pada pandangan kami insan yang bernama Khalid Samad ini sebenarnya sudah melampau dan perlu diberi perhatian segera oleh pihak-pihak yang berkenaan.

Sumber : Selangor Daily

Wasabi Oyabun..

1 ulasan:

  1. Bro, apa kita nak heran dengan kepala otak puak-puak PAS hamPAS ni.... Ronnie Liu dah togok mereka dengan beer.........take beer....take beer...

    BalasPadam