Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Selasa, 27 Oktober 2009

" Bumiputra India " Tuduh Tun Mahathir Sebagai Perancang Insiden Kg.Medan 2001!

Peguam, Barua M. Manoharan berhasrat untuk membawa mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohammad ke Mahkamah Jenayah Antarabangsa berhubung insiden yang berlaku di Kampung Medan pada 2001.

Hasrat tersebut dinyatakan kepada sekumpulan media selepas tamat prosiding kes penasihat Hindraf, P. Uthayakumar di Kompleks Mahkamah Jalan Duta di sini. Ketika ditanya kenapa beliau mengaitkan mantan Perdana Menteri itu dengan insiden tersebut, Manoharan menyatakan: ''Kerana pada masa itu, beliau merupakan Menteri Dalam Negeri, Perdana Menteri pada masa itu dan he's orchestrated the whole incident (dia yang merancang segalanya).''

Kampung Medan di Jalan Klang Lama, Petaling Jaya pernah mencetuskan ketegangan kaum pada 2001 tetapi kini berubah wajah apabila penduduknya hidup aman damai.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Alam Shah itu turut menyatakan, beliau hanya mengikut saranan Dr. Mahathir yang dinyatakan dalam blognya bahawa semua penjenayah perlu dihadapkan ke mahkamah. ''Tapi beliau (Dr. Mahathir) tidak perlu risau kerana di Mahkamah Jenayah Antarabangsa itu dia akan mendapatkan satu perbicaraan yang adil. Tidak seperti kami,'' katanya.

Bagaimanapun, ketika ditanya bila permohonan tersebut akan dibuat, Manoharan hanya menjawab: ''Apabila tiba masanya.''Peguam yang pernah ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) pada 13 Disember 2007 itu mengulangi beberapa kali hasratnya untuk membawa Dr. Mahathir ke muka pengadilan di peringkat antarabangsa sambil mengatakan bahawa dia serius untuk berbuat demikian.

Wasabi Oyabun

5 ulasan:

  1. salam tuan blog
    tindakan paria ini seolah2 menjatuhkan maruah negara

    BalasPadam
  2. SLM BRO..KEPALE TENGKORAK DIA LAA!!..APE DIA LUPE KE MASE 13 MEI? SAPE YG BANGKITKAN ISU PERKAUMAN TU DULU? SI KIWAK NI SAJE NAK MAIN API. HARKK PTUIHHH!!!

    BalasPadam
  3. Salam bro, dia dah merasakan tak benda nak buat lagi, HINDRAF pun dah banyak yang masuk Makkal Sakti, jadi apa yang dia ada nak cari makan..... suruh balik India je la..... sana mungkin dia boleh jadi Raja Hindu.....

    BalasPadam
  4. Salam,

    Biar je si Hindu ni bawak kes ni ke mahkamah Antarabangsa..
    Dia cakap Tun M 'orchestrated' insiden kat KG Medan tu, biar si keling ni tunjuk bukti.
    Kalau bukti tak sahih dan tipu, Tun M patut counter balik dan saman dia rm100 juta.

    BalasPadam
  5. SALAM BRO..HARAP DAPAT PANJANGKAN ISU NI
    Kecoh isu perjumpaan Blogger bersama Hassan Ali pada malam yang lepas. Apa yang sampai kecoh sangat ni??? Apa isu yang menarik sehinggakan Blogger Pakatan Al Banjari dan geng nya yang lain Kepanasan dengan artikel Gomo???
    http://www.papagomo.com/2009/10/live-blogger-pakatan-kepanasan-dengan.html

    BalasPadam