Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 14 Mac 2009

KEADILAN yang wajar diludah!

Kelicikan Anwar telah membuat Pak Lah menuruti "kemahuan" dia. Anwar berjaya mempengaruhi Pak Lah mengarahkan Peguam Negara Tan Sri Gani Patail supaya tidak terlibat dengan kes liwatnya. Ekoran kejayaan Anwar mengetepikan peranan Gani Patail selaku Peguam Negara terlibat dengan kes liwatnya, Anwar telah dapat melambat-lambatkan perbicaraan kes liwatnya di mahkamah.

Anwar menggunakan alasan surat "bertanda-tangan Peguam Negara Tan Sri Gani Patail mengarahkan perbicaraan kes liwatnya dipindahkan ke Mahkamah Tinggi adalah tidak sah" kerana maksud Pak Lah mengarahkan Peguam Negara supaya tidak terlibat dengan kes liwatnya merangkumi juga seperti membuat keputusan memindahkan perbicaraan kes liwat Anwar ke Mahkamah Tinggi.

Begitu hebat kelicikan Anwar sehingga hakim Mahkamah Sesyen pun dia dapat jadikan lembu kena cucuk hidung selain Pak Lah. Hakim Mahkamah Sesyen telah bersetuju berkali-kali dengan bantahan yang dibuat oleh peguam Anwar bahawa pemindahan perbicaraan kes liwat Anwar ke Mahkamah Tinggi adalah tidak sah. Akhirnya, bantahan yang dibuat oleh peguam Anwar itu telah memihak kepada pihak pendakwaraya yang mahukan perbicaraan kes liwat Anwar dipindahkan ke Mahkamah Tinggi sejak dari awal lagi.

1. Wajar diludah KEADILAN parti Anwar ini kerana KEADILAN SENGAJA MELAMBAT-LAMBATKAN PROSES PENGADILAN YANG HARUS DIBIARKAN BERJALAN DENGAN LANCAR.Demokrasi masih hidup di Malaysia. Sidang Parlimen masih berjalan lancar. Jenayah masih berlaku dan dilakukan. Tembak menembak antara Polis dengan penyamun masih berterusan.

Dadah masih diseludup, dijual, diedar dan disalahgunakan. Polis masih menjalankan tugas mereka. Tangkapan masih dijalankan dan didakwa. Bunuh, rompak, samun, rogol, lewat, ragut, sogok dan demonstrasi masih dijalankan. Yang ditangkap dan yang didapati ada saksi dan keterangan dibawa ke Mahkamah untuk dituduh, didakwa dan dibicarakan.

TETAPI ada banyak cara untuk melengah-lengahkan perbicaraan, untuk mengelakan diri daripada dibicara dan diadili dengan segera. Antaranya ialah.....

1. Membuat tuduhan-tuduhan yang Hakim tidak layak mendengar dan membicarakan kes.

2. Satu lagi cara ialah membuat tuduhan bahawa arahan Peguam Negara tidak boleh dipakai.

3. Lagi satu cara ialah peraturan Mahkamah atau peraturan menduduh dan mendakwa yang dijalankan oleh pehak Pendakwa Raya tidak betul.

4. Satu lagi cara ialah peguam bagi tertuduh tidak hadir oleh kerana sakit atau lain-lain sebab. Maka dengan helah dan sebab2 diatas pengadilan keatas sesuatu kes itu terpaksa ditangguh dan menjadi tertangguh. Proses untuk mendapatkan keadilan kepada 'si mangsa' dilambat-lambatkan.

Itu semua demokrasi yang ada di Malaysia. Yang untung peguam. Yang rugi rakyat, duit rakyat, dan duit pembayar cukai. Perbelanjaan kakitangan awam kena dibayar. Elaun mereka kena dibayar.http://www.mykmu.net/modules.php?name=News&file=article&sid=76992. Wajar diludah KEADILAN parti Anwar ini kerana TELAH MELENGAH-LENGAHKAN KEADILAN YANG HARUS DIBERIKAN KEPADA SI MANGSA BERNAMA SAIFUL. Pasti ramai tertanya-tanya termasuk pemuja Anwar "kenapa tidak dibiarkan saja kes liwat Anwar dibicarakan di Mahkamah Sesyen?"

Jawapannya ialah, wajar dipindahkan dan dibicarakan di Mahkamah Tinggi kerana.....

1. Kita tidak mahu melihat proses keadilan itu dilengah-lengahkan sekali lagi oleh Anwar. Anwar berpeluang melengah-lengahkan sekali lagi proses keadilan jika kes liwatnya dibicarakan di Mahkamah Sesyen kerana.....

2. Kalau nantinya ada keputusan2 yang dibuat oleh hakim Mahkamah Sesyen berhubung perbicaraan kes liwatnya tidak memuaskan-hati ataupun tidak memihak kepada Anwar....

3. Sudah tentu Anwar akan meminta hakim dan Mahkamah Sesyen supaya memindahkan perbicaraan kes liwatnya ke Mahkamah Tinggi dimana Anwar(menerusi peguamnya) akan menggunakan berbagai-bagai alasan lagi seperti berkata "(konon2) dia tidak mendapat perbicaraan yang adil dan harus dipindahkan perbicaraan kes liwatnya ke Mahkamah Tinggi".

4. Kalau sudah ditetapkan secara muktamad sekarang perbicaraan kes liwat Anwar harus dibicarakan di Mahkamah Tinggi, sudah tentu Anwar tidak berpeluang lagi untuk cuba melengah-lengahkan lagi proses keadilan itu agar terus dapat dilaksanakan dan dapat berjalan dengan lancar.

Akan menjadi bahan ketawa kerana tidak pernah berlaku dalam sejarah dan juga mengikut norma sistem kehakiman negara jika Anwar mahu membawa perbicaraan kes liwatnya ke Mahkamah Sesyen setelah segala keputusan2 yang dibuat oleh hakim berhubung perbicaraan kes liwatnya di Mahkamah Tinggi tidak memuaskan-hatinya ataupun tidak memihak kepadanya.

Sepertimana umum telah ketahui Ketua Polis Negara dan Peguam Negara didapati tidak bersalah berhubung aduan yang dibuat oleh Anwar pada tahun lepas bahawa Ketua Polis Negara dan Peguam Negara telah memalsukan bukti siasatan kes matanya lebam dulu.

Anwar sekarang terpaksa berhadapan dengan tindakan saman Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan kerana telah membuat fitnah. Keceluparan mulut seorang pakar membuat putar-belit, pembohongan dan fitnah bernama Anwar terserlah lagi apabila dia mendakwa berlakunya "cover-up" selepas dia mengetahui Ketua Polis Negara dan Peguam Negara didapati tidak bersalah berhubung "aduannya" itu.

Anwar telah membuat satu kenyataan memperlekeh dan menghina jika benar dia mendakwa berlakunya "cover-up" berhubung "aduannya" itu yang tidak memihak kepadanya. Selain Ketua Polis Negara, amat wajar juga sekiranya 3 panel hakim itu yang telah meneliti, menilai dan membuat keputusan bahawa Ketua Polis Negara dan Peguam Negara tidak bersalah dapat mengambil apa2 tindakan undang2 terhadap Anwar.

Integriti dan kredibiliti panel 3 hakim itu harus dipertahankan, tindakan undang2 harus diambil dan dikenakan terhadap si pakar membuat putar-belit, pembohongan dan fitnah seperti Anwar untuk dijadikan sebagai pengajaran.

Wasabi - Isu Panas Politik
Oyabun

3 ulasan:

  1. SALAM BRO...
    INI LAHKHANAT PUNYA PENJUBOR MEMANG GAMPANG!!!
    MACAM-MACAM HAL DAH DI LAKUKAN DALAM MENJAHANMLAN KEMAKMURAN MALAYSIA.
    KITA AKAN TENTANG SI PELIWAT TEGAR INI HABIS-HABISAN!!!

    BalasPadam
  2. SALAM BRO OYA
    KLU DPT HAPUSKAN TERUS ORG MCM ALJUBURI NI LG MOLEK SESANGAT!. SELAIN MENYUSAHKAN RAKYAT, MENYESAKAN EKONOMI, MEMPORAKPERANDAKAN SISTEM KEHAKIMAN NEGARA, MENCEMARKAN KSUCIAN AGAMA ISLAM, MEMPERKOSA TATASUSILA ADAP KESOPANAN DLL, DIA SEPATUTNYA DIBIARKAN REPUT DLM PENJARA TERUS!

    BalasPadam
  3. Saya penyokong BN. Saya sokong kata2 saudara dlm blog ini.

    View Profile: Rantong™

    BalasPadam