Terima kasih kerana mengundi BN

Terima kasih kerana mengundi BN

Sabtu, 13 April 2013

PRU -13 : Majlis Syura Ulama perlu bertindak - Hasan Ali?


Pendedahan video aksi seks seorang lelaki menyerupai Setiausaha Agung Pas, Datuk Mustafa Ali bakal memberi pukulan maut kepada parti itu, jika persoalan besar melibatkan maruah parti yang mendakwa memperjuangkan Islam tersebut tidak ditangani dengan serius.

Ini kerana tiada jalan keluar yang mudah bagi Pas dalam isu tersebut memandangkan video seks berkenaan sudah tersebar dengan meluas sehingga imej serta maruah parti yang didakwa berlandaskan al-Quran, sunnah, ijmak dan qiyas itu sudah tercemar di kalangan rakyat.

Bekas Naib Presiden Pas, Datuk Dr. Hasan Ali berkata, pucuk pimpinan parti terutama Majlis Syura Ulama perlu menyiasat dengan terperinci video berkenaan dan sekiranya siasatan mendapati benar, maka jawatankuasa disiplin harus memecat keahlian pemimpin tersebut.

Selain itu katanya, Mustafa mesti tampil ke hadapan untuk mengiya atau menafikan perlakuan sumbang tersebut dan jika yakin tidak bersalah, perlu sekurang-kurangnya bersumpah dengan nama Allah bahawa individu yang terlibat bukan diri beliau.



Pada masa yang sama, Hasan turut menyelar sikap Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa yang seolah-olah memandang sebelah mata isu moral tersebut apabila secara terbuka mendakwa ia satu fitnah dan meminta pucuk pimpinan parti tidak perlu menyiasat kesahihan video itu.

Sambil menjadikan kes pemecatan seorang Ahli Parlimen Pas di kawasan Parit, Perak, Hashim Gera pada tahun 70-an hanya kerana terlibat dalam majlis tari-menari sebagai contoh, Hasan berkata, sebagai sebuah parti berteraskan Islam tidak boleh ada tindakan pilih bulu.

"Sekiranya saranan ini tidak dilakukan, saya berkeyakinan bahawa Pilihan Raya Umum Ke-13 pada 5 Mei nanti akan menjadi pilihan raya terburuk dalam sejarah Pas akibat penolakan pengundi Melayu terhadap parti itu," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Wasabi Oyabun..

1 ulasan:

  1. dia orang tak peduli batang pelir Stopa buat apa, sebab dia orang penting kepala otak Stopa susun strategi pilihanraya.

    BalasPadam